چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 01 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۵۹۹
تاریخ انتشار : ۵۴ : ۱۲ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۸

کامران قدکچیان با اعتراض به شرایط اکران فیلمش تأکید کرد: توجه سینماداران به پول و مسئولان به ارائه آمار منجر به قربانی شدن فیلم‌ها شده است.

کامران قدکچیان کارگردان سینما که به تازگی فیلم سینمایی «جانان» به کارگردانی وی در سینماهای کشور اکران شده در گفتگو با خبرنگار دیباچه، اظهار داشت: من نیز مثل دیگر کارگردان‌ها و تهیه‌کننده‌هایی که فیلم‌هایشان در حال حاضر اکران شده به عدم مدیریت درست در چیدمان اکران انتقاد و اعتراض دارم. چیدمانی که طی سال‌های اخیر در فیلم‌های اکران شده‌مان می‌بینیم باعث شده تا سلیقه مخاطبان تنزل پیدا کرده و تنها به سمت فیلم‌های مفرح بروند.

توجه سینماداران به پول و مسئولان به ارائه آمار، منجر به قربانی شدن فیلم‌ها شده! | چطور یک فیلم از عید تا امروز هنوز بر پرده سینماهاست؟!

قدکچیان تصریح کرد: فیلم‌های اجتماعی که حرفی برای زدن دارند متأسفانه چندان مورد توجه مخاطبان و مسئولان قرار نمی‌گیرند و این عدم استقبال از این فیلم‌ها به طور قطع به سیاست‌های غلط مسئولان برمی‌گردد. در یک برهه زمانی باید در بین آثاری که بر پرده سینما هستند تنوعی وجود داشته باشد تا مردم بین آثار کمدی، اکشن، اجتماعی و... انتخاب داشته باشند اما امروز می‌بینیم که مسئولان توجهی به این تنوع ندارند.

وی افزود: همانطور که اشاره کردم سیاست‌های غلط به سطح سلیقه مردم آسیب زده است. چطور یک فیلم از عید تا امروز که زمانی بیش از 5 ماه می‌شود هنوز بر پرده سینماها قرار دارد؟ این مسائل واقعاً نیاز به بررسی و رسیدگی دارند. در این وضعیت مهم‌ترین مسأله ورودی‌های سینما است که متأسفانه نظارت چندانی بر آن نمی‌شود و همینطور بدون در نظر گرفتن میزان نیاز جامعه به ساخت فیلم‌هایی که آنها را مفرح می‌دانم مجوز می‌دهند و بعضاً با پول‌هایی که نمی‌دانیم از کجا آمده ساخته می‌شوند. قطعاً مسئولان سازمان سینمایی باید به این موارد توجه داشته باشند و تعادلی در میزان ساخت فیلم‌های کمدی که قطعاً وجود آنها نیز برای سینما نیاز است برقرار کنند.

این کارگردان در ادامه اظهار داشت: من با ساخت فیلم «جانان» می‌خواستم به جوان‌ها و مردم بگویم و یادآوری کنم که شما زمانی عاشق بودید و زمانی در جامعه مهربانی وجود داشت و ما این حجم از الفاظ رکیک را نمی‌شنیدیم و این میزان خشونت معنا نداشت. متأسفانه این فیلم در زمان مناسبی اکران نشد. من از این شرایط و زمان رضایت ندارم اما متأسفانه شرایط ما را مجبور به اکران «جانان» در این زمان کرد چرا که دیگر مشخص نبود چه زمانی نوبت به فیلم ما می‌رسد.

توجه سینماداران به پول و مسئولان به ارائه آمار، منجر به قربانی شدن فیلم‌ها شده! | چطور یک فیلم از عید تا امروز هنوز بر پرده سینماهاست؟!

کارگردان فیلم سینمایی «فاصله» تصریح کرد: متأسفانه سینمادارها فقط به میزان فروش بلیت و استقبال از سینمایشان فکر می‌‌کنند و مسئولان سینمایی بیش از هر چیز به آمار کلی فروش سینما در سال اهمیت می‌دهند تا بتوانند در پایان سال رقمی قابل توجه را به عنوان رقم فروش سینما اعلام کنند اما در این بین برای به دست آمدن این رقم در طول سال اکثر فیلم‌ها قربانی می‌شوند و شاید تنها 10 درصد فیلم‌ها باشند که در این شرایط بتوانند از خطر شکست مالی در امان باشند. تعداد سالن‌های سینما در کشور ما بسیار محدود است و ما باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم تا فیلمسازی در کشورمان امنیت داشته باشد و دیگر شاهد قربانی شدن و شکست اکثر آثارمان نباشیم. توجه سینماداران به پول و مسئولان به آمارهای قابل توجه باعث شده تا بسیاری از فیلم‌ها در طول سال قربانی شوند.

منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار